Wat zijn uw rechten als u als consument
een product bij ons bestelt?
Wat kunt u van ons verwachten en wat mogen wij van u verwachten?
U leest het in onderstaande voorwaarden.
Artikel 1a. Definities
In deze consumentenvoorwaarden wordt
verstaan onder:
– Consument: iedere persoon die gebruik maakt of wil maken van onze webshop
– Directie: één of meer leden van de directie van de betreffende webshop
– Schriftelijk: communicatie via een brief, kaart of email
– Vervaldatum: de laatste dag van het lopende abonnementsjaar
– Webwinkelier: de eigenaar van de webshop zoals genoemd onder artikel 1b.
Artikel 1b. Bedrijfsgegevens
Deze webshop is eigendom van:
Reachout Media B.V.
Fokkerstraat 39, 3905 KV Veenendaal
E-mailadres: info@spottedpenning.nl
Telefoonnummer: 0318 – 70 69 70
KvK-nummer: 72817844
BTW-identificatienummer: NL859247752B01
Artikel 2: Toepasselijkheid
Deze consumentenvoorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen spottedpenning.nl en de consument.
Artikel 3. Tijdelijke aanbiedingen en actieperiodes
1. Na de sluitingsdatum van een
tijdelijke aanbieding of actieperiode kan de consument niet meer gebruikmaken
van de betreffende aanbieding of actie.
2. spottedpenning.nl bepaalt of aanbiedingen of acties toegankelijk zijn voor
de consument.
3. Voor tijdelijke aanbiedingen en/of tijdens actieperiodes kunnen ten opzichte
van deze voorwaarden andere of aanvullende voorwaarden gelden.
Artikel 4. Levering
1. Aflevering van losse bestellingen
vindt plaats door persoonlijke overhandiging dan wel door toezending of
elektronische overdracht aan het door de consument opgegeven adres.
2. spottedpenning.nl stuurt het product binnen de overeengekomen termijn toe.
Bij overschrijding van deze termijn heeft de consument het recht alsnog
nakoming te verlangen of de overeenkomst te ontbinden.
3. Na ontbinding als bedoeld in onderdeel 2 van dit artikel zal de webwinkelier
het eventueel al betaalde bedrag binnen 14 dagen terugstorten.
Artikel 5. Bedenktermijn
1. Gedurende dertig kalenderdagen
volgend op de dag van onvangst van de bestelling, kan de consument de
overeenkomst zonder opgaaf van redenen (schriftelijk) ontbinden. Deze
bedenktermijn geldt niet voor gekochte e-books of anderszins ter download
aangeboden digitale artikelen.
2. Tijdens de bedenktermijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product
en de verpakking en het slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover
nodig om te beoordelen of hij het product wil houden. Als de consument van zijn
herroepingrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde
toebehoren en indien redelijkerwijze mogelijk in originele staat en verpakking
retourneren naar het retouradres.
3. Zo snel mogelijk, maar binnen 7 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1
bedoelde melding, zendt de consument het product terug. De consument heeft de
terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt
voordat de bedenktijd is verstreken.
4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het
herroepingsrecht ligt bij de consument.
5. Na ontbinding als bedoeld in lid 1 zal de webwinkelier het eventueel al
betaalde bedrag binnen veertien werkdagen terugstorten. Aanvullende voorwaarden
staan beschreven in de retourprocedure op de webshop.
Artikel 6. Conformiteit
spottedpenning.nl staat ervoor in dat het geleverde de eigenschappen bezit die, alle omstandigheden in aanmerking genomen, voor een normaal gebruik nodig zijn.
Artikel 7. Niet-tijdige betaling
1. De consument is in verzuim vanaf het
verstrijken van de betalingsdatum van de betaalmethode als gekozen bij aanschaf
van de betreffende product/dienst.
2. Als de consument na twee betalingsherinneringen niet heeft betaald, kan spottedpenning.nl
incassokosten in rekening brengen en/of de vordering uit handen geven aan een
incassobureau.
3. spottedpenning.nl kan over betalingen die niet tijdig zijn verricht rente in
rekening te brengen, vanaf het verstrijken van de betalingsdatum tot de dag van
ontvangst van het verschuldigde bedrag.
Deze rente is gelijk aan de wettelijke rente plus 3%.
Artikel 8. Niet-nakoming
1. Als de webwinkelier of de consument
één of meer verplichtingen uit de overeenkomst (gedeeltelijk) niet nakomt, is
de wederpartij gerechtigd om de nakoming van de daartegenover staande
verplichting op te schorten, voor zover en zoveel de tekortkoming dat
rechtvaardigt.
2. Als de webwinkelier of de consument na aanmaning één of meer verplichtingen
uit de overeenkomst (gedeeltelijk) niet nakomt, kan de wederpartij de
overeenkomst niet ontbinden, tenzij de tekortkoming gezien haar bijzondere aard
of geringe betekenis dat niet rechtvaardigt.
Artikel 9. Aansprakelijkheid
1. spottedpenning.nl stelt al het
mogelijke in het werk om de actualiteit en juistheid van de verstrekte
informatie en adviezen te waarborgen. Gebruik maken van de informatie en/of het
opvolgen van de adviezen van spottedpenning.nl door de consument geschiedt
echter op eigen risico.
2. spottedpenning.nl staat niet in voor gebreken die na de levering zijn
ontstaan als gevolg van ondeskundig gebruik en of gebrek aan zorgvuldigheid aan
de kant van de consument, of die het gevolg van zijn veranderingen die de consument
of derden aan het geleverde hebben aangebracht. Evenmin staat de spottedpenning.nl
in voor schade als gevolg van dergelijke gebreken.
Artikel 10. Wijziging persoonlijke gegevens
Wijzigingen van persoonlijke gegevens kunnen schriftelijk of via info@spottedpenning.nl worden doorgegeven aan de klantenservice van spottedpenning.nl.
Artikel 11. Retourzendingen
Voor retourzendingen dient u een e-mail
te sturen naar info@spottedpenning.nl. Na reactie van onze klantenservice kunt
u de instructies volgen zoals u deze per mail ontvangt.
Voor het retourneren van groot speelgoed dient u een e-mail te sturen naar
klantenservice@spottedpenning.nl, echter zullen wij voor het retourneren van
groot speelgoed kosten in rekening brengen.
Artikel 12. Klachten
1. Klachten kunt u kenbaar maken via de
contactmogelijkheden als vermeld in artikel 1b. Uw klacht wordt zo snel
mogelijk in behandeling genomen.
2. Mocht u het oneens zijn met de afhandeling van uw klacht, dan kunt u binnen
redelijke termijn na afhandeling uw klacht opnieuw schriftelijk en gemotiveerd
indienen bij de directie.
3. de directie meldt de consument binnen dertig dagen schriftelijk in hoeverre
de klacht gegrond is bevonden en in hoeverre aan zijn bezwaren wordt
tegemoetgekomen.
Indien de klacht niet in onderling overleg
kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de
geschillenregeling.
Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot spottedpenning.nl.
Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de
mogelijkheid om zijn klacht door DigiDispuut (www.digidispuut.nl) te laten
behandelen, de uitspraak hiervan is bindend en zowel spottedpenning.nl als
consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een
geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de
consument betaalt dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het
mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform
(http://ec.europa.eu/odr).
Een klacht schort de verplichtingen van spottedpenning.nl niet op, tenzij de
Directie schriftelijk anders aangeeft.
Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de Directie, zal spottedpenning.nl
naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.
Artikel 13. Privacy
De wijze waarop spottedpenning.nl omgaat met door consumenten verstrekte persoonsgegevens is vastgesteld in de Privacyverklaring.
Deze is via de website in te zien.
Privacy 14. Auteursrecht
Het is niet toegestaan de inhoud van de website, of enige andere onder het Auteursrecht vallende, door spottedpenning.nl verstrekte of openbaar gemaakt informatie, zonder toestemming te vermenigvuldigen of aan derden beschikbaar te stellen.
Artikel 15. Toepasselijk recht
Tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen, vallen alle overeenkomsten waarop deze voorwaarden van toepassing zijn onder het Nederlands recht.
Artikel 16. Wijzigingen
1. spottedpenning.nl behoudt zich het
recht voor wijzigingen in deze consumentenvoorwaarden aan te brengen.
2. Individuele afwijkingen van deze consumentenvoorwaarden, moeten schriftelijk
tussen spottedpenning.nl en de consument worden vastgelegd.
Artikel 17. Uw consumentengegevens
Wij willen u er op wijzen dat het niet is toegestaan om als consument bewust onjuiste informatie te verschaffen.
Artikel 18. Geschillen
1. Op overeenkomsten tussen spottedpenning.nl
en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is
uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.
2. Geschillen tussen de consument en de ondernemer over de totstandkoming of
uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door spottedpenning.nl te
leveren of geleverde producten en diensten, kunnen, met inachtneming van het
hierna bepaalde, zowel door de consument als spottedpenning.nl worden
voorgelegd aan DigiDispuut via info@digidispuut.nl
3. Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling
genomen, indien de consument zijn klacht eerst binnen bekwame tijd aan spottedpenning.nl
heeft voorgelegd.
4. De Geschillencommissie zal een geschil niet behandelen of de behandeling
staken, indien aan spottedpenning.nl surseance van betaling is verleend, deze
in staat van faillissement is geraakt of zijn bedrijfsactiviteiten feitelijk
heeft beëindigd.
Artikel 19. Prijsinformatie
Als we, per ongeluk, een item onder geprijsd hebben, zijn we niet verplicht om dat artikel aan u te leveren voor de aangegeven prijs, op voorwaarde dat we u op de hoogte brengen voordat we het product aan u verzenden. In deze omstandigheden brengen wij u op de hoogte van de correcte prijs, u kunt dan beslissen of u het artikel voor de correcte prijs wilt bestellen.